نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری

رانندگی در کویر

آیا رانندگی در کویر نیازمند احتیاط و کمی ترس است ؟ جواب آری است . مناطق کویری در مقایسه با مناطق جنگلی , کوهستانی و یا استپی قابل پیشبینی نیستند علاوه بر آین در این مناطق , نیروی کمکی در مواقع لزوم بندرت یافت می شود . مزیت مهم راه ها و مناطق کویری نسبت به کوهستان و جنگل برخورد نکردن با بن بست های مسیر و عوارض طبیعی است . راهنمایی در باره راه های کویری بسیار مشکل است . به نظر من رانندگان باتجربه را می توان به نوعی رانندگان نجات یافته خوش شانس تلقی کرد . در هر حال بعد از ورود به یک راه کویری بدون آگاهی از آن در مسیر رانندگی نکنید . این کار مانند دست کردن در یک سوراخ تاریک است . اولین نکته پیاده شدن از خودرو و سپس راه رفتن بر روی جاده یا زمین است تا هم نسبت به مسیر تا حدودی آگاهی پیدا کنید و هم میزان استحکام خاک را ارزیابی کرده باشید .
مهمترین راهنمایی : کوچکترین زوزه یا صدایی که از اتومبیل شنیده می شود را جدی بگیرید . صداهای کوچک و بی اهمیت خودرو می توانند مشکلات بسیار بزرگی هم برای سلامت شما و هم خودرو ایجاد کنند .
در این مقاله قصد دارم به وسایل نقلیه مناسب برای کویرنوردی , خطراتی که در کمین شما هستند , انتخاب مسیر مناسب , لیست حداقل تجهیزات برای امنیت شما و نکاتی که قبل از حرکت باید رعایت شوند , بپردازم .

آیا رانندگی در کویر نیازمند احتیاط و کمی ترس است ؟ جواب آری است . مناطق کویری در مقایسه با مناطق جنگلی , کوهستانی و یا استپی قابل پیشبینی نیستند علاوه بر آین در این مناطق , نیروی کمکی در مواقع لزوم بندرت یافت می شود . مزیت مهم راه ها و مناطق کویری نسبت به کوهستان و جنگل برخورد نکردن با بن بست های مسیر و عوارض طبیعی است . راهنمایی در باره راه های کویری بسیار مشکل است . به نظر من رانندگان باتجربه را می توان به نوعی رانندگان نجات یافته خوش شانس تلقی کرد . در هر حال بعد از ورود به یک راه کویری بدون آگاهی از آن در مسیر رانندگی نکنید . این کار مانند دست کردن در یک سوراخ تاریک است . اولین نکته پیاده شدن از خودرو و سپس راه رفتن بر روی جاده یا زمین است تا هم نسبت به مسیر تا حدودی آگاهی پیدا کنید و هم میزان استحکام خاک را ارزیابی کرده باشید . مهمترین راهنمایی : کوچکترین زوزه یا صدایی که از اتومبیل شنیده می شود را جدی بگیرید . صداهای کوچک و بی اهمیت خودرو می توانند مشکلات بسیار بزرگی هم برای سلامت شما و هم خودرو ایجاد کنند . در این مقاله قصد دارم به وسایل نقلیه مناسب برای کویرنوردی , خطراتی که در کمین شما هستند , انتخاب مسیر مناسب , لیست حداقل تجهیزات برای امنیت شما و نکاتی که قبل از حرکت باید رعایت شوند , بپردازم .



:: موضوعات مرتبط: کویر نوردی , ,
:: برچسب‌ها: کویر پیمایی , کویر نوردی , رهنمای سفر به کویر , تور یک روزه , تور شاد , تور از اصفهان , نکات سفر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1796
|
امتیاز مطلب : 277
|
تعداد امتیازدهندگان : 90
|
مجموع امتیاز : 90
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری
سفر به كوير
كوير در عين زيبايي محيطي است خشن.سفر به كوير مستلزم نكاتي است كه عدم رعايت آنها چه بسا موجب خسارات جاني ومالي مي شود.
 
 کویر


:: موضوعات مرتبط: کویر نوردی , ,
:: برچسب‌ها: کویر پیمایی , کویر نوردی , رهنمای سفر به کویر , تور یک روزه , تور شاد , تور از اصفهان , نکات سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 1966
|
امتیاز مطلب : 272
|
تعداد امتیازدهندگان : 93
|
مجموع امتیاز : 93
تاریخ انتشار : شنبه 14 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری

فوت و فن‌های کویر نوردی

 سفر به مناطق کویری از پرنشاط ترین و اسرارآمیز ترین سفرها خواهدبود و در صورت نداشتن آمادگی لازم، خطراتی برای گردشگر کویر به همراه دارد. در فعالیتهای کویر نوردی لازم است برخی وسایل همواره همراه فرد باشد . این وسایل می توانند در مواقع اضطراری کارساز باشند .

کویر



:: موضوعات مرتبط: کویر نوردی , ,
:: برچسب‌ها: کویر , پیمایش کویر , تور یک روزه , تور از اصفهان , فوت و فن کویر پیمایی ,
:: بازدید از این مطلب : 3320
|
امتیاز مطلب : 347
|
تعداد امتیازدهندگان : 112
|
مجموع امتیاز : 112
تاریخ انتشار : شنبه 14 آذر 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد